סיור בבני ברק

סיור מודרך בבני ברק – טיול בעולם החרדי שבבני ברק

בלב גוש דן במרחק פסיעה ממרכזי התרבות החילוניים קיים עולם חרדי שלם עם תרבות מרתקת ושונה מהמוכר אבל, כמו כל חברה, הריהו עולם אנושי שמתמודד עם אותם אתגרים.

בטיול הזה ניכנס פנימה להבין טוב יותר מה זה להיות אדם חרדי? כיצד האדם החרדי מסתכל על העולם סביבו? איזה סוגים יש? כיצד מזהים אותם? מהם ההבדלים בתוכם ומדוע נוצרו? נדבר על הרקע ההיסטורי (האם 'חרדיות' היא הגדרה חדשה או עתיקה?), נכיר את המוסדות המרכזיים, מנהגים וצבעים ונפגוש כמה פנים ודמויות עם חיוך וצבעוניות שמופיעות מבעד ללבוש השחור..

רחוב רבי עקיבא (צילום: נופר הר-טוב צמח)

בני ברק החלה כמושבה דתית חקלאית. כיום היא בירת החרדיות במרכז הארץ. בבני ברק שוכן מעוז התורה הליטאי ומתפתחת תרבות חרדית שמשלבת בגוונים שונים פתיחות ומודרנה. אנו נכיר את ההיסטוריה של העיר מראשית הקמתה ועד ימינו. נתוודע לסיפורים המרתקים שיוצרים אותה, נשמע על החזון-איש ופגישתו עם בן גוריון, נכיר את ישיבת העילית פוניבז', נסייר לאורך רחוב רבי עקיבא השוקק, נפגוש חרדים וחרדיות , נדבר על בתי כנסיות מיוחדים, הגמחי"ם ועוד ועוד.

מגוון של כיפות שחורות (צילום: נופר הר-טוב צמח)

איפה נבקר?

  1. גבעת רוקח
  2. רחוב רבי עקיבא
  3. ישיבת פונוביץ' ועוד

הסיור בבני ברק משלב הדרכה מקצועית עם אפשרות למשימות מהנות לאורך רחוב רבי עקיבא! טיול מומלץ לכל הגילאים

לכתבה שלי אודות העולם החרדי בבני ברק לחצו כאן

סיור נוסף על העולם החרדי : אדוקים ושמרנים במאה שערים

העיר בני ברק כבר אינה מסוגרת מפנינו כמו בעבר, אבל היא עדיין משמרת בתוכה מנהגים ואורח חיים מסקרן לרובנו. סיור בבני ברק יחשוף בפנינו את כל הפנינים היפות של העיר, תוך כדי היכרות עם העולם החרדי והדתי של העיר שהכי קרובה לתל אביב אבל רחוקה ממנה כל כך, לא פיזית. עופר הר-טוב מחברת שבילים ברוח מציע לכם את הטיול הזה כחלק מהבנת האנשים שחיים אתנו והם משמרים את הסגנון והמסורת שממנה כולנו באנו למעשה, גם כחילונים. מהי היהדות החרדית ואיך אפשר לחיות כך בחברה כל כך חילונית הם חלק מהשאלות שתמצאו עליהן מענה בסיור חווייתי זה.

סיור בבני ברק מציע לכם את החוויות הבאות

  • ביקור ברחוב רבי עקיבא – הרחוב המרכזי של בני ברק שבו מתרכזת כל הפעילות העסקית והמסחרית ברובה, ובה תוכלו לשלב גם מטלות שונות. שם תוכלו לראות את קו התפר שבין בני ברק לבין החילוניות שמקיפה אותה ולהתרשם מההתנהלות של העיר החרדית ברובה.
  • מענה לכל השאלות שלכם על העולם החרדי – מאיפה בעצם החרדים באו, למה הם מתעקשים לשמר זאת כיום אם יש דתיים לאומיים וכיפות סרוגות, מהו ההבדל בין הזרמים ולמה הם נוצרו מלכתחילה, מהו ההבדל בין חסידים לבין אחרים, מהם המנהגים שלהם ומה נשאר מהם היום, ועוד סיפורים רבים על המאפיינים הייחודיים להם.
  • ישיבת פוניבז' – הישיבה המפורסמת שהיא ישיבת הדגל של החרדים ומבוטאת כ"פונוביץ'" היא הישיבה המרתקת מכולן, ושם תוכלו להכיר את הלך הרוח שלהם בינם לבין עצמם וכלפי המדינה.
  • גבעת רוקח – אין סיור בבני ברק ללא ביקור באחת השכונות הראשונות של בני ברק שנוסדה לפני כמעט מאה שנה, ובה יש מוסדות דת וישיבות חשובות מאוד ומרכזיות בעולם החרדי. הביקור ישולב בסיפורי אישים כמו החזון אי"ש.

להכיר את העולם החרדי

בזכות סיור מהנה ומרתק תוכלו להכיר לעומק את אורח החיים האמיתי של העולם החרדי, על עולם הישיבות ועל עולם התורה וגמילות החסדים וההסתפקות במועט לצד אלה שמנסים להשתלב כמה שיותר בעולם החיצוני, כל אלה תוכלו להכיר ולדעת במו עיניכם ותתנסו בחוויה הנהדרת הזאת ששמה בני ברק.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest